God oppførsel er alltid verdsatt hvor som helst, og handler om sunn fornuft og omtanke for andre, kombinert. På arbeidsplassen forblir protokollen grunnleggende til tross for de endrede modusene ved å gjøre forretninger. Så, vet du teleconferencing-etikette?
Starter konferansen
Det er ikke mye forskjell fra gammeldags møte-prosedyrer og den nåværende praksisen for teleconferencing. Som alltid, bør alle være på tid og klar med sine rapporter. Er det unprofessional og hensynsløs sen ankomst for møter, og det er akkurat det likt med teleconferencing.
Hvis du blir belastet for å forenkle en teleconference, kan du gjøre noen aktiviteter fremover. En del av ditt oppdrag er å forberede et sted og utstyr. Velg et rolig sted for stedet, fordi bakgrunnsstøy kan bli plukket opp av de høyttalende telefon. Mens du er det, bør du kontrollere de høyttalende telefon hvis disse arbeider, slik at disse kan være faste eller erstattet dager før teleconference.
Fortsette å forberede e-postmeldinger. Hvis det er den vanlige folket møte, vet du hvem du skal informere via e-post, datoen og tidspunktet for teleconference. Utelatt er en dyr tabbe, samt en slip for teleconferencing etikette.
Informasjonen som sendes bør inkludere agendaen til møtet. Dette vil gi deltakerne tid til å ordne sine tidsplaner. Før datoen, kan du kalle hver av dem påminner dem av møtet, så vel som å gi dem innringingsnummeret og passord.
På dagen av konferansen
Det er ingenting irriterende som en sen tilrettelegger. Være en time foran timen innredede, nok tid til å gi stedet en gang over. Du kan også se dine kort. Kort, forhåndsgodkjent av formannen, bør inneholde instruksjoner for alle deltakere før møtet kalles rekkefølge.
Hilse deltakerne som kommer på linje, og når alle er klar, lese instruksjonene eller kunngjøringer. Be deltakerne om å dempe deres høyttalende telefon før det er deres tur til å snakke fordi en høyttalertelefon kan plukke opp det å peke på en blyant og papir stokking. Slike bakgrunnsstøy kan være distractive og brudd på teleconferencing etikette.
Under Teleconference
Under en konferansesamtale, ikke avbryte med mindre høyttaleren er gjort snakkende. Det er ingen visuelle prompters i en teleconference, så denne teleconferencing etikette må respekteres.
Teleconferencing etikette krav som dem som deltar i teleconference bør unngå hold å gjøre distraherende lyder, særlig hvis deres høyttalende telefon er ikke på Demp-modus, og ingen kall skal settes mens en diskusjon som skjer.
Før møtet er avsluttet, leder bør spørre om det er andre bedrifter til å bli tatt. Dette er din signalet, som tilrettelegger, som agendaen var allerede tatt opp. Det er grunnen til hvorfor du bør alle ører under konferansen.
Slutten av Teleconference
Kunngjøre at møtet er over, slik at folk ikke vil nøle venter for ytterligere varsel. Ekstra fakturering belastes Hvis folk fortsatt nøle på sine telefoner med høyttaler; derav, din pressemelding at møtet er lukket. Som tilrettelegger, må du alltid være den siste personen til å henge fordi dette er også en del av teleconferencing-etikette.
No comments:
Post a Comment