Planleggelse en bryllup er en vanskelig oppgave for begge familiene til bruden og brudgommen og bruden og brudgommen individuelt. Det er så mange preparater som må gjøres, og i mange tilfeller, ikke nok tid til å gjøre det. Det er litt rart at mange ty profesjonell bryllupet planleggere å gjøre jobben for dem å betale. Men for mange, som er en ekstra kostnad som de ikke har råd eller, tar bort fra moro av planleggingen av bryllupet. For de som trenger veiledning når det gjelder planlegging bryllupet, er her noen trinn du vil finne nyttig.
1. En av de viktigste tingene å gjøre, så snart du angir datoen, er å bestemme hvor du ønsker å holde resepsjonen. Dette kan virke som en bakover måten å gjøre ting, men begrunnelsen er at resepsjonen haller har en tendens til å bestille raskt, særlig i sommer eller i visse ferien årstider, for eksempel jul. For å sikre at du vil kunne ha resepsjonen på stedet av ditt valg, boken godt på forhånd – noen ganger kan du ha å planlegge på forhånd så mye som et år. Selvfølgelig må du ha en generell idé om hvor mange gjester som du planlegger å invitere, bare for å være sikker på at din spillested valgfrihet er stor nok.
2. Hvis du har tenkt å ha en kirken bryllup, er neste trinn å legge planer for bruk av kirken, statsråd, organist og andre kirke fasiliteter du trenger. Hvis du allerede tilhører en kirke, er denne prosessen mye lettere enn for de som ikke har et hjem kirke. Faktisk, bør dette sannsynligvis gå hånd i hånd med booking resepsjonen hall, siden du har å sikre at kirken er tilgjengelig på datoen og klokkeslettet du ønsker. Dette er spesielt viktig hvis du planlegger din bryllup rundt en ferie eller på en søndag ettermiddag.
3. Om du har et band eller bare en disk jockey, vil du bestille flere måneder på forhånd. Igjen, dette avhenger av sesongen, men i julen med mange partier skjer, vil de boken raskt.
4. Med mindre du har reservert en arena som gir catering, for eksempel en brann hall eller bankett hall av en restaurant eller hotel, må du også kontrakt med en cateringselskapet. Selv om dine foreldre betaler for bryllupet, bør du og din forlovede ha en si i plukke menyelementene så lenge valgene som faller innenfor det tildelte budsjettet. Alkohol er valgfri, og hvis mange av gjestene er mindreårig, ønsker du kanskje å eliminere den, bortsett fra for bryllupet-toast. Hvis kostnader er en faktor, er en cash-bar et alternativ.
5. En gang du har reservert mottak-hall og kirken, kan mange av de andre forberedelsene gå i rekkefølgen du velger, siden de alle trenger å startes på omtrent samme tid. Men gjerne mest brides begynne ved å velge et bryllup kappe og kjoler for brude partiet. Begge disse krever en til to måneder forberedelser i tilfelle endringer kan være nødvendig, og i tilfelle noen av stilene er størrelser må bestilles ved brude butikken. Tillate nok tid til å sikre din endelige utrustning og eventuelle ytterligere endringer vil være klar flere dager før bryllupet ditt.
6. Du bør bestille blomstene ca to uker på forhånd slik at blomsterhandler tid til å sette rekkefølgen sammen på riktig måte, og har tid til å planlegge levering til kirken og mottak-hall på dag i bryllupet.
7. Du også ønsker å bestille kaken et par uker før den store dagen – fortrinnsvis selv en måned, avhengig av politikken av bakeri. Faktisk, kan noen bare ønsker en ukes varsel, men sjekk med din bakeri først.
8. Endelig, et par dager før bryllupet, bekrefter at alt er på plass – alle gjester har svart, navnene har vært forutsatt til hvem kommer til å gjøre opp stedskort (Hvis du har tenkt å ha reservert sitteplasser), leverandør er tydelig på menyen og om det er sitte eller buffestil, bryllupsfesten (mannlige og kvinnelige) har plukket opp sine antrekk, og kaken blir levert med bakeri av spillested.
Selvfølgelig, bryllup turen er allerede planlagt, og om som er en del av bryllupet, det er ikke inkludert i bryllupet kontrollisten her siden mange velger å gjøre det på et senere tidspunkt, eller det er booket atskilt fra wedding forberedelser. Det samme gjelder for huset jakt, spesielt siden mange par i dag enten bor sammen eller allerede har et sted for deres egen før bryllupet.
No comments:
Post a Comment