I næringslivet, hvor din presentere deg selv kan diktere suksess eller fiasko. Læring business etikette kan hjelpe deg forhånd raskere i en bedrift, navngis månedens medarbeider og størkne enda en større pay-raise. Kort sagt, din karriere vil dra nytte av din kjennskap til virksomheten etikette. Så, her er topp fem bedrifter etikette feil. Hvis du vil gå langt, kan du unngå at disse ting til enhver pris!
1. Business etikette feil # 1: A dårlig innføring: et håndtrykk er første inntrykk av en annen person får av dere i næringslivet. Fomling bare her kan bety at du er dømt til å være en uønsket kandidat til en jobb, partner for en business venture eller arbeidsgiver for en forfremmelse. Husk, i næringslivet, hver gang du ser en karriere bekjentskap både innenfor og utenfor på kontoret, du vil være risting hender, noe som betyr at hele livet ditt vil bli fylt med mini introduksjoner. Et fast håndtrykk er først og fremst viktig. Hvis du har en svak håndtrykk, kan du komme som en svak businessperson. I tillegg vil stå opp til riste noens hånd hvis du har blitt sittende og gjøre øyekontakt. Når du møter noen for første gang, er det også riktig etikette å gjenta hans eller hennes navn, som hjelper deg å huske navnet for senere også. Glemme navnet til en person er en sikker måte å gjøre et dårlig inntrykk!
2. Business etikette feil # 2: drikker for mye: på bedriftsfunksjoner som middager, ferie partene og sosiale timer, er det vanlig for selskapet å betale for en åpen bar. Selv om det ikke er en bar som er åpen, er det en cash bar eller vin kan være tilgjengelige. Uansett tilfelle, unngå å ha mer enn én eller to drinker. Disse hendelsene er ment å være en tid for nettverk; Hvis du vil få full, gå ut på linjen med venner i helgen. Av drikker for mye, vil du komme så unprofessional, og du kan merkes som fordelt til selskapet. Det kan også føre deg si ting som du ikke bør si, og det kan være farlig Hvis du velger å kjøre hjem etterpå. Unngå inntak av alkohol helt er best spill, men hvis situasjonen presenterer seg, utøve litt selvkontroll og minimere antall drikker du har.
3. Business etikette Mistake # 3: Nei bordregler: mennesker er ofte skremt av business middager på fancy restauranter, men hvis du har bare noen få grunnleggende regler i tankene, vil du eloquently overleve noen måltid. Start med å lære hva sølvtøy Hvis du vil bruke. Generelt, start fra utsiden og arbeide i, lagrer gaffel og skje på toppen av tallerkenen din til dessert. Damene ved bordet ditt, skal behandles først, men selv om de ikke er vente til alle ved bordet har sine mat før du begynner å spise. Selvfølgelig, holde deg serviett på fanget, og takker en server som påfyll glass.
4. Business etikette feil # 4: glemme din oppførsel under Emails: som kommunikasjonsteknologi endres, er det mer og mer business etikette regler å huske på. En av de største feilene som folk gjør i forhold til virksomheten etikette skriver e-postmeldinger som er for casual eller upassende. I dag er e-post kommunikasjon-metoden for valg, mens en gang papir memoer ble sendt. Når du skriver en e-post, bruk forsiktighet for å beholde den profesjonelle og høflige. Faktisk bør du tenke på en e-post som du ville en typisk bokstav. Alltid ta det til personen som mottar e-post, bruker riktig grammatikk- og stavefeil og lukke med ditt fulle navn og kontaktinformasjon. I tillegg unngå å bruke din e-post for office til å sende andre office morsomme, søt, sentimental, personlig eller kjede-e-post. Hvis du vil sende slike e-postmeldinger, kan du få en gratis Yahoo!, Google eller MSN-konto for e-post og bruke som. E-posten din selskapet bør bare brukes til profesjonell formål, som sending memoer eller stille spørsmål om arbeid-relaterte prosjekter.
5. Business etikette feil # 5: blir for Casual med overordnede: til slutt, er en av verste - hvis ikke verste - virksomhet feil kan du behandle dine overordnede som venner. Mens noen sjefer og ansatte bli svært nær, dette er ikke regelen, og du bør alltid behandle ditt forhold som en som er strengt for virksomheten. Ikke Ring noen av hans eller hennes fornavnet til bedt om det, og ikke anta at du kan ta friheter uten å spørre tillatelse, selv om det ikke var et problem i siste. Nøkkelen er profesjonalitet. Gjenkjenne hvordan du er som å bli behandlet var du sjefen, og viser dine overordnede samme respekt. Og hvem vet? Hvis du unngå denne topp fem bedrifter etikette feil, kan det faktisk være at sjefen en dag!
No comments:
Post a Comment