Forretningsreiser er ofte en nødvendighet om du jobber for et Fortune 500-selskap eller eier en liten hjem basert virksomhet. Bare så mye virksomhet kan bli utført av telefon, e-post, datamaskin og faks. Det vil komme en dag når du skal reise for virksomheten og hvordan du utføre selv vil utgjøre hele forskjellen i å bestemme din suksess i å få den nye klienten eller tetting given.
Alltid huske at du representerer firmaet under hele reisen, starter og slutter med din reise til og fra flyplassen. Ta hensyn til flyselskapet personell, hotel bærerene, restauranten ansatte og noen andre du møter på turen. Du vet aldri når noen du møte kan være relatert til CEO av firmaet klient, eller når noen du behandle dårlig gjør en formell klage til din arbeidsgiver. Bo på din beste oppførsel når du reiser, og du vil bygge relasjoner som kan påvirke bunnlinjen. Som en bonus vil du nyte turen din mye mer når du behandler andre med høflighet og vennlighet.
Etter din reise, gjøres reserveringer gjøre noen undersøkelser. Start ved å studere toll- og kulturen i destinasjonen Hvis du besøker et fremmed land eller ved å lese en nettavis fra U.S. byen der du skal bo. Bruke Internett til å velge en restaurant for god mat og klienten, og Estill bord på forhånd. Friske opp hukommelsen på grunnleggende Merkevarelansering, tabellen oppførsel og gave å gi før du drar hjemmefra.
Hvis du reiser med noen andre, ber du bli sittende ved siden av dine forretningsforbindelser på flyet. Sitter sammen vil sikre du holde samtaler konfidensielle og andre passasjerer vil sette pris på ikke å måtte høre til du snakker gjennom en gang eller over setet. Unngå alkohol på flyet og under hele turen. Reiser er ikke en unnskyldning for å nyte alkoholholdige drikker og sjefen din vil ikke forstår blir fakturert for din overindulgence eller høre om din vill antics på flyet.
Før du reiser kjent med gave å gi etikette av selskapet du besøker. Vær oppmerksom på at mange bedrifter og offentlige kontorer har strenge regler om de vil godta gaver. Kalle selskapet resepsjonist eller sekretær for personen du vil møte med på turen til spørre om firmaets retningslinjer og be om forslag hvis en gave er passende.
Bruk teknologi med måte for å kunne vise respekt for de rundt deg. Gjøre bruk av hodetelefoner med den bærbare datamaskinen eller en hånd holdt Innretning. Deaktivere mobiltelefonen mens flying, og når du deltar på et møte. Hvis du har til å ta en samtale, la andre vite på forhånd og forlate møtet når samtalen kommer inn.
Være punktlig for alle møter og kjole profesjonelt. La klærne casual for kveldene og i helgene da ikke vil du skal tilbringe tid med klienten. Har tenkt på å holde deg opptatt på av timene, og forventer ikke klienten din til å underholde deg. Hvis du er invitert til et uformelt måltid eller annen aktivitet på av timer, stemning ledig å godta, men betaler oppmerksomhet til din antrekk. Selv om din vert antyder at du kle casually, Vær oppmerksom på at du fortsatt gjør forretninger og må du holde "business" i "business" tilfeldig
Avstå fra å diskutere upassende problemer mens du reiser som religion, politikk og din siste kirurgi. Svare respectfully når bedt om din mening på selvklebende fag og deretter gå videre raskt til et annet emne. Hvis alle, inkludert en klient begynner å bash amerikanerne, ikke tar krenkelser. Fortell dem du forstår hvordan de kan føle det sånn og endre emnet. Kundemøter er ikke noe sted å fremme din personlige årsaker eller meninger.
Når du kommer tilbake til kontoret, kan du sende en håndskrevet takkeside notat umiddelbart. La din klient vet hvor mye du setter pris på deres gjestfrihet og hvor mye du likte turen. En håndskrevet lapp er mye mer personlig enn en hastily sendte e-post.
Betalende omsorgen for business-etikette mens reiser kan hjelpe deg med å oppnå at kampanjen du har ønsket, segl som håndterer du har jobbet med i måneder eller forbedre ellers lunken klientforhold. Kanskje har du ikke kontroll over tidsplanen reise, hvor bagasjen din ender opp eller klienter som du trenger å møte, men du har full kontroll over din egen atferd og personlige holdning ved minding business-oppførsel turen vil være hyggelig, produktiv og lønnsom.
(c) 2007, Lydia Ramsey. Med enerett. Trykke rettigheter så lenge artikkelen og by-line er publisert intakt og med alle koblinger laget live.
No comments:
Post a Comment