Thursday, December 15, 2011

Syv møteskikk regler for ikke å glemme

Forretningsmøter er holdt en rekke årsaker, men ett felles kjennetegn er deling av informasjon med andre. Som i restauranter, finnes det regler for etikette som går langs med møter. Jeg kan ikke tro hvor mange ganger jeg har vært til møter og noen personer i rommet utstillingen unprofessional business etikette.


Jeg var nylig ledende et møte av bedriftseiere og ledere som møtes sammen for å generere ideer og ressurser for sine bedrifter i vekst. Én person mobilen rang i en presentasjon, og i stedet for silencing det., de besvarte telefonen. Ikke bare gjorde de besvare det, de gjennomføres på en samtale for en kort tid. Jeg var appalled ved mangelen på høflighet.


Jeg tror det ville trolig være sant å si at de fleste mennesker i virksomheten er klar over etikette regler for møter, men jeg trodde jeg ville dele min topp sju:


~ ~ Ikke sette din Blackberry, Treo eller andre e-Assistent på tabell- Hva gjør dette? Hver gang en e-post mottas det fører til en vibrasjon som echoed gjennom tabellen for hele rom å høre, og som forårsaker så mye en distraksjon som om telefonen hadde rang. Slå det av.


~ ~ Ikke sen ankomst, lage unnskyldninger til alle mens konferansestyreren snakker, og deretter gå på jakt etter kaffe. Hvis du ankommer sent, skritt raskt og stille mens du tar ditt sete. Færre avbrudd bedre.


~ ~ Ikke la mobiltelefonen aktivert. Dette går sammen med # 1. Vi alle vet hva et avbrudd dette forårsaker.


~ ~ Ikke snakk på telefonen under møtet. Bare i tilfelle du har glemt å slå den av, ikke svar telefonen midt i et møte.


~ ~ Ikke bære på en samtale mens noen andre snakker. Jeg kan ikke tro hvor mange ganger jeg har sett noen prøver å bære på en samtale med en annen i en presentasjon.


~ ~ Ikke kommer til å møte uforberedt. Forberedt midlene i veien for å utføre en penn, blyant, papir, Notisblokk; Uansett hva det tar for du å bli klar hvis informasjonen er delt.


~ ~ Ikke gjør din tilstedeværelse kjent ved å lage lyder. Lyder blir penn eller blyant tapper, papir stokking, hoste kontinuerlig. Hvis det er nødvendig, forlate rommet.


Hvis du er en leder, og har folk hvem utfoldelse ofte en mangel på virksomheten Etikette, kan du vurdere å tilby en mini-seminar til avdelingen. Ikke bare vil det forsterke positiv atferd, men det vil få frem budskapet uten at du verbalizing den.


Disse enkeltpersoner håper å aspire til en viss grad i business, lære og praktisere god business etikette. Hvis portrayed på riktig måte vil det hjelpe for å innlede din posisjon i bedriften, og du vil alltid være en velkommen tilstedeværelse med dine kolleger.

No comments:

Post a Comment