Sunday, July 15, 2012

Tips om gatekjøkken og Fine Dining erfaring

Det er vanskelig å finne balansen mellom forretnings- og kundeopplevelsen.


Som en restaurant eieren eller leder du så mange turnovers i tabellen som mulig innenfor en span av en time. Rask tur turnovers betyr god forretningsdrift. Du gjør gode penger, er ikke det hva virksomheten restaurant er for i utgangspunktet? Men med mindre du opererer på en fast food burger joint, du også ønsker kundene å smakstilsetning sine måltider og generelle dining experience, fordi denne erfaringen vil diktere om de vil besøke stedet en gang eller aldri igjen.


Eiere av Hurtigmat ledd ha nailed ned fast food-erfaring til en eksakt vitenskap. Det er blitt bevist at å spise på høyt steder oppfordrer raskere servering. Dette øker tabell omsetning. Lyse farger som oransje, gul og rød også raskere å spise, så vel som med hensikt "ubehagelige" sitteplasser. Leseopplevelse alene gjør meg ønsker å sluke opp min sandwich dobbelt så raskt.


På den annen side, du er å miste ut på kunder som leter etter en mer raffinert dining experience. Du vet, de kundene som ikke tankene utgifter $100 i en enkelt kategori. Disse kundene vil komfortable sitteplasser, myk musikk spilles i bakgrunnen, bakt kamskjell på menyen, og alle fixins av en fine dining oppleve.


Som nevnt tidligere, er treffe en balanse mellom to lettere sagt enn gjort. Hvis du prøver for hardt å bli begge, vil du ende opp som ingen, som er verre. Virksomheten din vil ikke leve lenge.


Saken er, må du bestemme om du vil imøtekomme til casual diners eller uptown folk. Her er noen tips:


1. Sitteplasser steder
Hvis du leter å service casual diners, kan du prøve å plassere seter og tabeller fra vegger og nærmere til midten av rommet. Dette skaper en atmosfære som er påvist for å oppfordre kunder å spise raskere slik at du kunne omsetning tabeller raskere.


På den annen side flytte tabeller nærmere til veggene skaper en følelse av personvern og intimitet som oppfordrer lengre måltider og masse snakke under dessert.


2. Nekte reservasjon på opptatt netter
Fredag kveld du skal vente en rekke kunder, selv for fine dining establishments. En måte å håndtere dette er å slå ned reservasjoner, slik at hver enkelt av tabellene er alltid opptatt. På samme tid skaper dette også en – noe-mer kaotisk miljø i restauranten som ville be spise kunder å spise raskere enn vanlig.


3. Trene ansatte
Ansatte spille en stor rolle i omsetning frekvensen av tabellene i din restaurant.


For eksempel, å fjerne tabellene så snart diners vacate dem oppfordrer nykommere til å sitte og oppta tabellen nesten umiddelbart. Hvis du også trent for medarbeiderne dine å behandle bestillinger og regninger raskere, er det en indirekte måte å finjustere kunder å spise raskere slik at de er raskt på vei ut døra.


God business og en hyggelig dining experience er to motsatte ytterpunktene av samme spekteret. Som eieren av restauranten er avgjørelsen ditt om du vil en tabell for høy omsetning virksomhet, eller en slags restaurant som går for kvalitet-over-antall modellen.

No comments:

Post a Comment