Du bedriftens e-post, om kolleger, kunder eller en del av en e-post markedsføring kampanjen for å få lese og ser profesjonell, så det er viktig at du følger noen få enkle regler. For mange kan dette vises painstakingly åpenbare, men vi alle er sendt e-post hver dag med mange vanlige feil. vurdere rådene nedenfor sikre at du leverer det rette budskapet.
Til å begynne med, er som e-posten skal sendes til? Vil du vite alle CCs, BCCs? Hvis det er din e-post skal sendes til bare én person, så det er enkelt, pop e-postadressen i feltet "Til". Hvis din e-post skal sendes til én adressat men ønsker noen andre pertinant til diskusjonen skal se den, sette den aktuelle personen i kopi. Kopi-feltet er bare å informere. Hvis du sender til en stor liste over ansatte som ikke kjenner hverandre, bruker Blindkopi, sikrer dette at alle oppførte e-postene er privatisert. Har du mottatt en e-post med massevis av e-postadresser i 'Til'-feltet? Det ser ikke profesjonell, gjør det? Så bruk Blindkopi for privatisert e-postadresser.
Nå er vi på Emne-linjen; en av de viktigste delene av email. ALDRI forlate emnet tom: (intet emne) ser unappealing og litt uhøflig. Tom emnelinjer, kan enkelt få filtrert gjennom i folks spam/søppelpost mapper eller ignorert. Emneoversikt linjer med ord liker, gratis, "Kjøp nå" eller "Viktig" kan også filtreres gjennom til useriøs mapper og de ser ganske skremmende for. Holde emnelinjen konsis og til poenget å sikre din email er ikke oppsagt.
Alltid starte med en høflig hilsen; din hilsen vil åpenbart avhenge sammenheng med e-post. Hvis det er til noen du kjenner ikke, en formell, ' kjære Sir/Madam' vil gjøre, men som kan bli sett på som litt gammeldags. Hvis du vet hvem du skriver til i en profesjonell e-post, det er akseptabelt å bruke bare fornavnet, for eksempel "Hello, Brian', 'Kjære Brian' eller bare Brian.
Med hovedteksten må være konsist og til poenget, det er ingen poeng i waffling som dette vil bare miste mottakerens oppmerksomhet. Dele tekst opp for å gjøre det enklere å lese-bruke overskrifter, korte avsnitt og embolden deler av tekst for å gjøre nyttige biter som skiller seg ut. Bare Bruk uttrykksikoner, eller "tekst-snakker" når du sender et yngre publikum som det kan se litt unprofessional. Åpenbart å skrive formatering teksten er viktig hvis du skriver i store bokstaver når du ikke bør være du kan risikere ser ut som en fem år gammel, eller en svært sint, shouty person. Bruk alltid din stave-kontrolløren, og også korrekturlese – stavefeil igjen se unprofessional. Opplesing gjennom e-posten din ofte hjelper du finner stavefeil, og du kan også se hvis du har tatt rett tonen i stemmen. Bruk standard-skrifter som "fancy" er unødvendige.
Registrer din e-post av riktig, beste ønsker, eller 'Vennlig hilsen' er populære i signaturer. Bruk fullt navn for signering av – polering av en perfekt profesjonell e-post.
No comments:
Post a Comment