Sunday, July 1, 2012

Hvordan bli en stor publikum medlem/læring deltaker

Ved å delta på de siste seminarer, konserter, filmer og andre offentlige arrangementer jeg appalled på tilsynelatende discourtesy demonstrert av deltakere og deltakere i å lære arenaer. Som jeg kritisere andre, jeg ser på meg selv og realisere, til min chagrin, at jeg praksis noen av disse virkemåtene. Nå som jeg skjønner hvordan irritert jeg er av andre, er min forpliktelse til meg selv, å være en mer respekt, oppmerksomme publikum medlem og læring deltaker.

Hva er deltaker profilen? Ta dette selvtest for å se hvis du øve på noen av disse virkemåtene. Så les videre for å oppdage hvordan å være en bedre — eller stor – publikum medlem eller læring deltaker.

For hver oppgitt atferd, identifisere nivå av din egen atferd (på en skala fra 1 gjennom 5, med “ 1 ” = du sjelden å oppføre seg slik og “ 5 ” = du regelmessig gjøre det).

1. jeg hviske til personen som sitter ved siden av meg mens høyttaleren er talende, filmen spiller eller hendelse pågår.

2. jeg tekst, sende notater, eller ellers bruke min mobil enhet i stedet for å gi min fulle oppmerksomhet til aktiviteten for hånden.

3. jeg lene seg tilbake og frigjøre – mentalt og fysisk – fra aktiviteten for hånden.

4. jeg stirre av i "intet" uten å gjøre øyekontakt med høyttaleren eller fokus på aktivitet for hånden.

5. jeg lene seg frem, sitte på kanten av setet, stå opp og forbli stående eller ellers blokkere visning av menneskene bak meg.

6. jeg bære hodeplagg eller frisyrer som sitte opp høy og blokkere andre personers visninger.

7. jeg hoste, NYSE, fjerner halsen eller ellers gjøre lyder kontinuerlig gjennom hele økten uten å ta skritt for å begrense eller dempe lyder.

8. jeg åpne candy eller snacks wrappers, pop drikke bokser, clink og hisse isen eller Krusning gjennom min pose eller papirer fintfolk gjennom hele økten.

9. jeg slitasje hodetelefoner/øreplugger å lytte til andre lyd- eller inndata som er relatert til hendelsen, under arrangementet.

10. jeg holde min mobile enhet "på", og la dem ringe datamaskinen under arrangementet. (Legg 5 poeng til noen poeng hvis du å besvare det i stedet hendelsen under arrangementet!)

TOTAL POENGSUM (summen av sub-totals):

Hvis den totale poengsummen er:

10 eller lavere: veien å gå. Fortsette å praktisere din respektfull og oppmerksomme atferd, og foreslå til folk rundt deg at de gjør det samme.
11-30: de fleste av oss er "skyldig" i noen av disse atferd på et tidspunkt i tid. Pensel-up på forslag til hvordan å være en bedre publikum medlem (i denne artikkelen), og se hvor du kan være en enda bedre deltaker eller deltakeren neste gang.
31-50: Jøss! Hvordan tror du din atferd påvirker resten av publikum eller gruppe? Hvis andre ikke bry deg, minst være oppmerksom på at du kan bry dem. Nå som du er klar over at du øve slik oppførsel, kan du se forslag til hvordan å være en bedre publikum medlem (i denne artikkelen) og vedta noen av forslagene.

Din Guide til å være en eksemplarisk publikum medlem, deltaker eller deltaker

La oss se på måter som du kan forbedre atferd i selvtesten uavhengig av poengsummen din. En gjennomgang er like viktig (Hvis du er en stor publikum medlem) som oppdage ny informasjon.

Whispering og snakker [1, 7, 8]

Noen gang sitte bak to eller tre personer som hviske og snakker med hverandre? Én person vanligvis lener seg mot venstre eller høyre mot personen hvem hun whispers, og dermed blokkerer visningen av hva som skjer foran på rommet. Auditorium sitteplasser forskyver purposely hver rad fra rad foran det slik at folk kan se gjennom gapet mellom to seter i front. Når du heller mot personen hvem du hviske du fysisk blokkere visning av personen bak deg. Det er bare ren frekk!

Hold samtalen til pause eller slutten av programmet. Ta det ut av rommet eller bort fra resten av publikum Hvis det er noe du absolutt må si under programmet. Bevegelse og whispers i baksiden av rommet er forstyrrende som innen publikum. Lyd beveger seg rundt i rommet. Høyttaleren foran rommet kan ser til publikum og se og høre deg i ryggen. Andre personer i publikum har problemer med å fokusere på programmet når de fornemme distraksjoner bak seg.

Hvisking og lyder laget av bevegelse blandes med ambient bakgrunnsstøy, og gjøre det vanskelig for en høring-utfordret person å tyde høyttaler eller programmet lyd fra resten av støy. Skape slike en atmosfære er urettferdig å din andre publikum medlemmer og respektløse til dem.

Texting og Mobile enheter [2, 10]

Bare fordi du er på en hendelse, eller i et program eller en film, stopper ikke resten av verden. Du kan imidlertid styre hvordan du håndtere din uventet kommunikasjon og begrense disse ikke relatert til programmet for hånden.

Hvis du må tekst eller ellers bruke den mobile enheten, kan du få og forlater rommet. Bare når du er invitert som en publikum til å ta bilder og legge inn kommentarer i programmet er det hensiktsmessig å gjøre dette. Hvis du er i publikum med bestemte formål å at økten, sitte på baksiden av rommet, slik at andre ser ikke gløden av den mobile enheten og heller ikke blir forstyrret av din å øke og redusere enheten.

Verre enda er forlate den mobile enheten “ på ” slik at det ringer på datamaskinen. Mesteparten av tiden du mottar en forespørsel før en programmet begynner å slå av enheten, eller for å sette det på vibrere. Jeg, men antar at forespørselen er en gitt når jeg skriver inn et sted for hendelsen. Så snart jeg sitter i min plass, jeg komme inn i lomma, og slå min mobil enhet til å vibrere — eller av helt. Når du glemmer å slå av lyden på enheten av og det ringer under programmet, tar det flere ringer før du finne, pakke ut og fidget med kontroller for å slå det av. Da har du distrahert ikke bare publikum generelt men også høyttaleren.

Enda verre, svarer tingen under programmet! Ja, folk gjøre dette. Få og forlater rommet ringe, svare på en oppringing, eller behandle e-post. Ren og enkel. Folk ved siden av at du kan se dine handlinger, som trekker oppmerksomheten fra fokus på programmet de kom — og sannsynligvis betalt for — å se. Praksis prinsipper for god tid og hold samtaler og meldinger til en pause eller slutten av programmet.

Når du angir at enheten på vibrere, beholder du enheten på din person i stedet for å plassere den på bordet (Hvis du sitter ved et bord). Sette den på fanget, i en lomme nær til kroppen din, eller skyv den under beinet mens du sitter for å føle vibrasjon. Hvis du setter enheten i vesken eller koffert du vil ikke føle vibrasjon, men dette er det mest respektfull tingen å gjøre totalt.

Hvis du absolutt må tekst eller håndtere et presserende kommunikasjon, kan du gjøre det discretely under tabellen eller skjerme enheten innenfor jakken din slik at andre ikke kan se lysglød fra enheten. Dette er viktig å gjøre, spesielt når du er i en kino eller ellers mørk miljøet. Folk kan se lyset fra enheten fra langt unna.

Disengagement [3, 4, 9]

Høyttalere og trenere verdien publikum engasjement. Du lærer best når du er engasjert og aktiv i læringsprosessen. Voksne må være engasjert å best lære nye ferdigheter og beholde ny informasjon. Hvis du har betalt for å delta på arrangementet, vil du den skal være interessant for deg.

Når du mentalt disengage, gir du fysiske signaler som hjernen din er ikke lenger på programmet. Øynene dine har en tendens til å fikse på ingenting spesielt og ser ut som de er glasert-over. Du kan misbillige mye eller verre ennå, faller sovnet rett foran høyttaleren! Yawns, whispering, fidgeting, leter rundt i rommet, og andre forstyrrende atferd er typisk for vår mentale løsrivelse.

Heller enn å lene seg tilbake og fysisk disengage Hvis økten er kjedelig, la høyttaleren eller hendelse planner vet dine følelser via evalueringen hendelsen i stedet for gjennom din fysiske mannerisms. Prøver å være høflig å se oppmerksomme, selv om du er lei … eller forlater rommet. Når du gi din tilbakemelding om en evaluering, være bestemt med følelser og observasjoner. Identifisere bestemte deler av programmet eller aspektene ved presentasjonen ferdigheter du finne trenger forbedring.

Fysiske distraksjoner og blokkerer [5, 6]

Flere av virkemåtene allerede identifisert i denne artikkelen representerer fysiske distraksjoner. Som nevnt tidligere, er fysisk distraksjoner irriterende til andre personer i publikum. Blokkerer er uhøflig og hensynsløs.

Blokkerer inkluderer: lene deg fremover i ditt sete, sitter på kanten av setet, endre posisjonen din sitteplasser for å plassere deg selv direkte foran noen bak deg (spesielt hvis du sitter høyere enn de er), wearing hodet utstyr eller en hår stil som stiger over personen ’ s sightline bak deg, stående når andre er sitter og skjev mot personen ved siden av deg å fylle inn den åpne plassen som er sightline for personen som sitter bak du.

Løsningen på problemet blokkerende er å stoppe blokkering. Være cognizant av fysisk plassering og hvordan det gjelder menneskene rundt deg. Mens du ikke kan endre høyde eller girth, kan du være klar over om du kan forårsake et problem for noen mindre enn dere som kan være å sitte bak deg. Du kanskje kunne Skyv ned i ditt sete eller fidget sjeldnere. Det kan hende du muligheten til å bytte ditt sete med noen andre, slik at du er foran noen jevnstore til din.

Gjøre "Alminnelig høflighet" felles

Samfunnet på 21-tallet, og alle født etter 1980, er mer plugget inn og aktivert som enkeltpersoner og små grupper enn tidligere generasjoner. TV, filmer, konserter, dramatiske hendelser, møter, læringsmuligheter og andre engasjement kan oppleves av personer mens alene eller i små grupper i privat arenaer Takk til utvikling av teknologi. Derfor blir å være medlem av en målgruppe eller en deltaker i en stor gruppe hendelse noe vi opplever sjeldnere. Vi blir vant til å uttrykke oss selv og oppfører seg som vi ønsker oss uten hensyn til våre effekt på andre siden vi er med andre sjeldnere.

Ironiske av vår situasjon er at fordi vi delta sjeldnere i live programmer med store grupper, vi er mindre praktisert i høflige, hensynsfull og engasjert virkemåter commensurate med å være en “ god publikum ”. Ennå, vi trenger å delta på live-eventer for å koble med folk fra hvem vi avstand oss med vår teknologi. Å være en god publikum medlem, er egentlig bare praktiserer alminnelig høflighet mot våre kolleger i publikum med oss. Satse bevisst, deg selv, å gjøre alminnelig høflighet felles. Når hver enkelt av oss gjør det samme, blir vi en stor målgruppe, sammen.

No comments:

Post a Comment