Tuesday, March 27, 2012

Email etikette

Email etikette


* Har du noensinne mottatt en e-postmelding fra noen du ikke kjenner?
* Har du noensinne mottatt en melding eller kjede letter noen videresendt til deg, og fjernet den uten å åpne den?
* Har du noensinne mottatt en melding uten en emne i Emne-linjen?
* Har du noensinne mottatt en melding med mye grafikk som tar for alltid å laste ned?


Hvis du har noen gang vært frustrert av noen av alle situasjoner som ovenfor, vet du hvordan det kan være utfordrende e-post. Og du vet hva du ikke vil at andre skal føle eller tenke deg - basert på e-postmeldinger du sender. Jeg har noen nyttige tips for deg å bruke for å sikre at andre ikke vil bli frustrert av meldinger som sendes fra deg!


1. Hvis du sender et vanlig e-post basert nyhetsbrev (som denne ezine), tilby det i både html og en vanlig tekst-versjon. Med så mange mennesker å laste ned e-post på sin PDA-er og mobiltelefoner, en tekst bare versjon tillater dem å laste ned og lese hva du har sendt. (Det er også fint for de folkene fremdeles på en oppringt Internett-tilkobling.)


2. Bruk en e-postadresse for arbeide beslektede meldinger, og en annen for din personlige meldinger. Og holde dem atskilt. Bare bruk jobbens e-postadresse når du sender meldinger fra arbeid til klienter, kunder eller alle arbeid-relaterte meldinger. Denne måten adresseboken, og som kan legges til deres "safe list" og du meldinger vil komme gjennom. (dette er et godt tidspunkt å sikre at arbeidet relaterte e-postadresse er profesjonell.... so..f det er for øyeblikket hotbabe@yahoo.com, Vurder å en endring!) E-postadressen din er et godt markedsføringsverktøy, hvis du har et nettsted, bruke URL-Adressen til webområdet ditt i din e-postadresse. For eksempel e-postadressen min er laurie@harmony-life.net, har både mitt navn og navnet på webområdet mitt i det. Å ha en e-postadresse som dette oppfordrer andre til å besøke webområdet ved å la dem vite at du har en.


3. Hold emne i Emne-linjen kort og konsis. Hver e-programmet viser ulike mengder emnet. Prøv å holde motivet eller ingen mer enn 6-8 ord og du kan være sikker på at det vil bli sett i det hele.


4. De fleste folk leser ikke lange meldinger eller enkeltblokker av tekst. Bruke overskrifter og fet lettering for den første setningen i hvert avsnitt slik at folk som "skumme" vil få en oversikt. Holde meldingene konsis og til poenget.


5. Brukere bestemme hvilke meldinger du vil åpne basert på hvem de er fra og hva de er om, basert på innholdet i Emne-linjen. Fra og Emne-linjene er kritiske. Fra og Emne-linjen skal inneholde firmanavnet, navnet på nyhetsbrevet (Hvis du sender en), og en kort oversikt over meldingsinnholdet.


6. Ikke legge til personer i adresselisten uten deres tillatelse. I stedet send en melding med en invitasjon til å bli med i listen. Du kanne aften inkludere en live kobling i en invitasjon til å klikke på tas umiddelbart til opt-in.


7. Når noen har blitt med i listen, sende dem en takkeside melding la dem vite hva de har registrert seg for, når de kan forvente det og hvordan det skal leveres. Dette er også et godt tidspunkt å be dem om å legge til e-postadressen din i sin "hvit eller sikker liste". (En hvit eller sikker-liste ligger i deres e postprogrammet, og det gjør at de kan legge til e-postadresser som de ønsker å motta. E-postadresser som ikke er lagt sendes ofte direkte til søppelpost-mappen.)


8. Send meldinger regelmessig, men bombard ikke folk daglig eller hver dagene, vil du bli en ordensforstyrrelser, og det er en måte å sikre meldingene stoppe som blir lest.


9. Holde det vennlig. Ta en liten stund før du sender meldingene for å lese dem høyt for deg selv. hvorfor? Skriftspråket kommer ofte over kaldere og kortere enn den er beregnet. Når du leser det høyt du kan høre hvordan det høres ut, og foreta de nødvendige endringene.


Gjør disse endringene eller med bare noen få av dem vil sikre at din email beskjeder er åpnet og lese. Etter alle, det er derfor du skrev dem i høyre?


Husk, like noe annet, gode ideer er bare at gode ideer, hvis vi ikke utføre handlinger og få proaktiv.


bare gjør det!


Copyright © 2008 harmoni livet, LLC. Alle rettigheter.

No comments:

Post a Comment