Friday, March 2, 2012

Elektronisk post spøk bestått etikette

E-post er en flott måte å holde kontakten med venner, familiemedlemmer, og kolleger. Mange mennesker elsker å gjøre det ved videresending vitser til dusinvis av, om ikke hundrevis, for postadressen adressebokkontakter.


Før du blir humor-distributør, vær så snill, vennligst les den under etikette forslag, lest e-postene dine kan bare finne sine måter å folkeslag virtuelle papirkurven bokser. Enda verre, noen mennesker kan slutte å lese e-postmeldingene helt Hvis du ikke følger disse retningslinjene:


1. Alltid gi e-postmeldingene emnelinjer eller de aldri kan leses, og noen mennesker kan begynne ignorerer alle e-postmeldingene helt.


Være så beskrivende som mulig, men ikke gå over med multi-sentence fag. Du bør vurdere starter emnelinjer med ordet SPØK: eller lignende å la opptatt enkeltpersoner vet e-post ikke er haster, men noen mennesker kan ha filtre som automatisk søppel slike meldinger.


2. IKKE SKRIV DIN VITSER I STORE BOKSTAVER! ' Nuff sa. Mange folk finner dette vanskelig å lese eller vurdere slike e-postmeldinger som "shouting". Sende på nytt, for mange av disse e-postene, og du vil begynne å bli ignorert.


3. Når du sender e-post til en gruppe personer, kan du bruke webområdet for e-post eller programvarefunksjons Blindkopi (Blindkopi) i stedet for å bruke funksjonen CC (carbon kopi). Dette skjuler mottakeradresser fra hverandre.


Hvis jeg ser en e-postmelding som ble sendt til 100 forskjellige folk er jeg mye mindre sannsynlighet for å lese den. I tillegg øker Blindkopi personvern som noen mennesker på hjemmelaget listen ikke vil heller ha adressene som er sendt til fremmede som mulig.


4. Planlegging om hvordan du sender vitser fra kontoret? Din sjef og IT-ansatte kan, og noen ganger vil (avhengig av selskapets policy), kan du lese e-post! Unngå smakløst humor på kontoret. Hvis du planlegger å sende en melding med tvilsom smak, kan du bruke den personlige kontoen hjemmefra og sørg for å sende til andre folkeslag personlige e-postadresser. Bedre ennå, ikke gjør det i det hele tatt.


Merk at e-post kan være permanent - bare fordi du sletter en melding betyr ikke at det er borte for alltid. Du vil ikke bli husket 10 år senere for å sende et smakløst e-postmelding!


5. Aldri sende e-postvedlegg uten å gi beskjed til mottakerne som filer kommer. Mange spam-filtre, inkludert de som er på kontoret, sletter e-postvedlegg uten advarsel, og jeg personlig vil aldri åpne et vedlegg med mindre jeg er klar over en er i ferd med å ankomme. Dette skyldes at "fra" adressen i e-postmeldinger kan lett kan forfalskes. Pluss, kan e-postkontoer hacket, slik at nefarious enkeltpersoner å sende e-post, komplett med malware-laced vedlegg fra andre folkeslag kontoer uten deres kunnskap.


6. Hvis en vits er videresendt flere ganger, må du fjerne alle irriterende videresending parentesene ">", ellers meldingen kan bli for forvirrende for folk å lese. Det vil ikke ta så lang tid å gjøre, og hvis du vil, det er enda et nettsted som heter Mr. EDS e-klamme Stripper som kan hjelpe deg med å gjøre jobben for deg.


7. Hvis en vits eller faktum høres for-godt-å-være-sant, kan det bare være. Sjekk første til å se hvis din e-post er en urban legende ved å besøke nettsiden Snopes.


Elektronisk post har ikke å være alt arbeid og no play (skjønt det sannsynligvis bør være på kontoret), og sporadisk vitser gir en velkommen avledning fra den daglige ensformig. Imidlertid kan bestått rundt vitser uten å følge reglene etikette irritere og få deg ignorert. Bruk et emne, unngå store bokstaver, og bruk av Blindkopi Når du sender til en gruppe. Tenke to ganger før du sender smakløst humor fra kontoret eller distribuere filvedlegg. Fjerne overflødig videresending hakeparenteser, og ikke være personen alle alltid snakker om som sender ut urbane legender, tenker de er sanne. En liten etikette kan gå en lang vei, og minding ens oppførsel kan hjelpe til å holde e-postmeldingene, leste og likte i årene som kommer.


Copyright 2008 Andrew Malek.

No comments:

Post a Comment