Thursday, June 7, 2012

9 Måter å unngå Blunders på forretningslunsjer

Dessverre vet svært få mennesker, fra laveste arbeiderne til toppledere, moduler og outs av etikette for forretningslunsjer. Enkle ting som deres mor sannsynligvis lærte dem når de vokste i hjemmet har blitt glemt, og business universiteter er tydeligvis ikke undervisning virksomheten etikette. Her er noen tips for å gi deg selvtillit, og hjelpe deg å unngå de typiske blunders.


Husk at en forretningslunsj er bare at, virksomheten. Det er ikke en gang til flørte, drikke tungt, spøk eller be en jente for en dato. Det siste du ønsker å gjøre er flau sjefen din foran sin forretningsgjest slik at han har å ringe og be om unnskyldning for dine handlinger senere.


Ikke snakke med mat i munnen. Mange ganger når du spiser, vil noen spørre deg et spørsmål. Vente å svare til munnen er tom. Lær å ta små biter, så du kan raskt svelge hva er i munnen, om nødvendig.


Ikke ta for gitt at klienten er interessert i en sosial møte med deg. Selv om du kan nyte hverandres selskap en forretningslunsj, er det ikke tid til å be om en dato.


Når du går til lunsj med en ny klient, eller noen du ikke kjenner godt, kan du tilby å møte ham på hans kontor. Du kan gå sammen til restauranten. Denne ville forhindre du fra å bli flau Hvis du ikke gjenkjenner klienten på restaurant.


Være snill mot servitrisen og andre folk der du spiser. Hvis du er snill mot klienten og uhøflig å restaurant arbeiderne, vil det la et dårlig inntrykk med klienten. Uansett hva som skjer, selv om servitrisen søl noe på din nye passer, svare på en slags måte.


Aldri snakke dårlig om konkurrentene. Gjør forretninger på en slik måte at selskapet vil outshine alle de andre. Hvis klienten driver forretninger med andre selskapet og du dårlige munnen dem, han kan føle at du er dårlig mouthing ham, også. Tillate bedriften å snakke for seg selv.


Du kan være en god conversationalist. Når det er et opphold i samtalen, stille spørsmål om den andre personen eller ta opp et emne du tror han kan være interessert i. Folk liker å snakke om ting de liker. Hele måltidet, trenger ikke å være om virksomheten.


Finn ut alt om din klient type arbeid før du går til lunsj. Med Internett med fingertuppene, kan du gjøre en 15 minutters søk før du forlater. Det vil gjøre ham føler mer rolig Hvis du har noe kunnskap om hans arbeidstypen.


Selv om du ikke har briller med deg, og du kan ikke lest regningen, ikke krever kundene for å hjelpe deg finne ut spissen. Det er ikke noe verre enn å la ham vet hvor mye du har brukt til å ta ham til lunsj. Han kanne skikkelsen den ut ganske godt for seg selv, hvis han ønsker å vite.


Forretningslunsjer er en flott måte å markedsføre virksomheten og plukke opp nye klienter. Unngå vanlige blunders vil sette scenen for en fremtidig business venture, og hjelpe deg å bygge din bedrift på et solid fundament.

No comments:

Post a Comment