Thursday, May 24, 2012

Riktig etikette på forretningslunsjer

Om det er en jobb intervju lunsj, lunsj med ledelse, eller du møte med en potensiell klient, er det avgjørende for praksis riktig lunsj etikette. Uten skikkelig servering Etikette, vil du gjøre et dårlig inntrykk, og enten glipp landing en god jobb eller en klient, eller taper på en god jobb markedsføring.


Følgende er en liste over nyttige tips som hjelper deg med å oppfriske på riktig etikette for forretningslunsjer:


1. Komme noen minutter tidlig for forretningslunsj. Ankommer sent for en forretningslunsj vil gjøre folk tror du er upålitelig, og du ikke ta lunsjen alvorlig. Også, sørg for at du er kledd i en profesjonell utstyr. Casual klær er ikke egnet for en forretningslunsj. Husk, det er viktig at du gjør et godt førsteinntrykk.


2. Kontroller at at du øve riktig kommunikasjonsferdigheter. Når du ankommer, kan du riste hender med den andre mennesker. Hvis du sitter, stå opp å hilse på dem. Når du hilse dem, kan du si noe verdig og respektfull, for eksempel "Takk for å bli med meg på lunsj." Ikke glem å introdusere deg selv. Også,, konsentrere seg om folk du har lunsj med og ikke hele tiden leter rundt i rommet. Også, slå av mobiltelefonen din. Det er uhøflig å snakke i telefonen når du spise. Være oppmerksomme på gjestene og lytte attentively.


3. Gjøre ikke bare snakk om virksomheten. Snakke litt om generelle problemer. Prøv å fokusere på ting som de liker å snakke om slike som om de har barn. Kontroller at det ikke tar av lite snakk om for mye av forretningslunsj. Du vil bare vise dem at du er personable.


4. Kontroller at du praksis riktig servering etikette. Sitt med strak og ikke sette albuene på bordet. Plasser din serviett på fanget. Bruke riktig sølvtøy for hver parabolen. Hvis ingen bestillinger alkohol, ikke rekkefølgen noen. Hold din kasseroller riktig. Ikke Berør maten med hånden. Også, ikke snakke med munnen full av mat. Alltid sier 'behage' og "Takk." Ta små deler og tygge med munnen lukket. Ikke Vær den første til måltidet er ferdig slik at du ikke er bare å sitte der å se på de andre spise. Ikke dukkert brød i alle sauser. Hvis du har suppe, bruke din skjeen og nipp til siden av skjeen i stedet for å sette den hele skjeen i munnen. Skjære din kjøtt i små biter. Når du er ferdig med måltidet, flyttes ikke tallerkenen din i midten av tabellen. La den foran deg, og venter på at serveren å fjerne den.


5. Det er viktig at du vet etikette om betaling for lunsj. Hvis du ble invitert til lunsj, betaler den som inviterte deg. Hvis du gjør det inviterer, betaler du kategorien. Ikke være i en hast forlate. Vent til alle som er klare til å reise før du får fra tabellen.


Suksess for en forretningslunsj beror på hvor godt du praksis god oppførsel. Ikke være nervøs. Bare slappe av og være hyggelig, respektfull og høflige. Ved å trene lated firmaet Etikette, må en vellykket forretningslunsj og la en langvarig positivt inntrykk.

No comments:

Post a Comment