Jeg har akkurat lært en verdifull lærdom. Jeg hadde en person Registrer deg for å lære mer om mitt arbeide hjemme business. Hun kom gjennom en coop jeg var å delta i og var litt forvirret på hvorfor hun mottok kommunikasjon fra personen som kjørte coop samt meg. Hun bare ville vite hvem jeg var.
Jeg svarte til henne i min normal, vittig måte. Problemet var at hun ikke visste meg og hun ikke var imponert over mitt svar. Hun var faktisk faktisk fornærmet. Hun var slag nok å minne meg om de gamle sa: "du har aldri en ny sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk."
Så jeg tenkte dette kom jeg til å innse at når håndtere personer du ikke kjenner og som ikke kjenner deg, du virkelig trenger å ta vare på hvordan du svare og arbeide interaktivt med dem.. Så jeg skrev et par "Følg opp etikette Tips" som synes riktig.
Tips 1: Svare raskt. Altfor ofte kan vi motta en e-postmelding eller har en melding på våre telefonsvarer som vi bare frata å svare på. At personen var slag av nok til å ta deg tid til å lære mer om hva vi tilbyr. Vi skylder det til dem om å svare på dem så raskt som mulig. Tross alt, vil det være en fordel for oss å gjøre dette.
Tips 2: Ta deg tid til å tenke ut en god svar på spørsmålet. Være forberedt på før du returnerer kallet. Les og reread et svar på en e-postmelding. Kontroller at du har besvart spørsmålet eller så forberedt som mulig for å gjøre dette.
Tips 3: Ikke prøv å være altfor smart eller vittig i svaret. Selv om du kan prøve å være morsomt, kan personen du arbeider med ta det en annen måte, og faktisk bli fornærmet.
Tips 4: Ikke be om levering og lesebekreftelser. Bare spør personen brødteksten i e-postmeldingen for å fortelle deg at de fikk meldingen din.
Tips 5: Ikke bruk forkortelser. Det er mange e-forkortelser som brukes for å spare tid i å skrive. Men mange av dem er forvirrende og kan misforstås.
Tips 6: Hold er korte, enkle og til poenget. Husk at en persons tid er verdifull. De ønsker det spørsmål besvart skriftlig så lite som mulig. De vil ikke lese en roman.
Tips 7: Være høflig og høflig. Selv om du blir bedt om et spørsmål som du allerede har svart eller at svaret synes åpenbart, kan du ta deg tid til å forklare det. Ikke gjør den andre personen føler "dumme" for å spørre spørsmålet.
Det finnes mange andre "Etikette" retningslinjer. Disse er bare noen få som jeg personlig har lært. Hovedpoenget er dette: når noen ønsker å vite om deg og din bedrift, du skylder det til dem til å reagere raskt, klart og profesjonelt.
Tross alt, ikke bare gjør det hjelpe dem, det hjelper du og må forholde deg med noen som kan være din neste gruppemedlem.
No comments:
Post a Comment