Begge må følge noen enkle regler for etikette for å gjøre hver middagsopplevelse morsommere for alle beskyttere av en restaurant og ansatte i en restaurant.
Når dining ut på en restaurant er det viktig å for diners å bruke litt sunn fornuft for ikke for å forstyrre måltider av andre diners. Restaurant lånetakerne bør også behandle alle restaurant ansatte rettferdig og med respekt. På den annen side, bør alle som arbeider på en restaurant også gjøre best de kan tjene sine kunder godt.
En restaurant ansatte bør alltid jobber hardt for å være som ryddig og ren som mulig. Når du forbereder neste sett med kunder i en tabell, bør vente personalet tar sin tid å grundig tørke av tabellene (så vel som stoler og benker ved behov). Vente ansatte bør også plassere dining kasseroller og platene pent på bordet. På Avansert restauranter, du vil trolig enda har fått beskjed om på en bestemt måte av innstillingen bordet. Ta ekstra liten stund å følge denne protokollen. Kundene dine vil sette pris på en ren og ryddig tabell.
Som kunde, bør du alltid gjøre ditt beste for å komme i gang når du har gjort en reservasjon på en restaurant. Vennligst vær oppmerksom på at det er mange andre brukere som kan være servering på de samme stedene den kvelden. Hvis du oppdager at du ikke er i stand til å holde din bestilling, eller at du blir mer enn noen få minutter for sent, kan du ringe restaurant for å forklare situasjonen. Restaurant-stab vil sette pris på din ærlighet og thoughtfulness når du ringer.
Hvis du er en server eller vertinne/vert på en restaurant, er det sannsynlig å motta anrop fra tid til annen når en kunde trenger å endre eller kansellere en reservasjon. Være pasient og forståelse når du mottar en av disse telefonsamtaler. Kunden kan godt ha en god grunn til hvorfor de vil bli forsinket. Gjøre vårt ytterste for å imøtekomme fortsatt kunder hvis de kommer sent til restauranten. Ikke behandler kundene frekt eller urettferdig fordi de har kommet sent. Hvis noen ringer for å avbryte sine bestillinger må du være høflig. Ting kommer ofte i livet som er utenfor vår kontroll. Kunden har ikke purposely besluttet å gjøre din SKIFT vanskelig ved å avbryte deres reservasjon.
Som kunde er det viktig å være hensynsfull av andre diners på restaurant. Hvis mulig ikke ta din mobiltelefon i restauranten med deg eller Plasser telefonen vibrasjon, slik at det ikke ringer i midten av måltidet. Ikke svare telefonen med mindre nødvendig. Dette kan være distraherende for andre kunder på restaurant, og kan ta tid borte fra et nydelig måltid med familie eller venner. Hvis partiet som er servering er ganske stor, behage har en hyggelig tid. Men også gjøre din best å ikke være for mye støy og distraherende til andre kunder. De vil sannsynligvis vise deg den samme vurderingen.
Når du tar vil dine barn ut til en restaurant med deg det være ganger når de kan agitated, lei eller selv cranky. Gjøre hva du kan undervise barna god oppførsel når spise ute. Prøve å få noen fargestifter og et Fargeleggingsbok med deg eller andre rolig aktiviteter å hjelpe barna til å være på sitt beste oppførsel.
Selv på de beste restaurantene, kan det være ganger når maten oppfyller ikke din tilfredshet eller er ikke akkurat som du bestilte. Kanskje er det en ny kokk som har glemt å legge til, eller la ut en bestemt del av måltidet. Kanskje servitrisen gjort en feil når du tar ned din forespørsel. Noen ganger tar måltid ikke så god som du ønsker. Hvis du ikke er fornøyd med maten, prøv å være høflig når forklare dette til din servitør/servitør.
Forklare for din servitør (pent) at måltidet ikke er tilfredsstillende. Ikke vær accusatory eller uhøflig. Prøve å forklare nøye hva du ikke liker om ditt måltid. For eksempel, kanskje du har bestilt din biff, godt utført, og det er også sjelden. Kanskje bedt du om kokker til å holde peppers og løk på din OST biff hoagie, bare for å oppdage løk og peppers. Rolig forklare hvorfor du er ikke fornøyd med maten.
Forhåpentligvis vil restauranten være i stand til å hjelpe deg med å føle seg bedre om feil med bestillingen. De kan tilby å ta tilbake måltidet for å kunne gjøre det bedre for din smak. Hvis du ikke vil vente på måltidet å være forberedt på nytt, kan de tilby deg en rabatt av ditt måltid eller en kupong på ditt neste besøk til restauranten. Være rimelig når restauranten prøver å ta imot deg når du er fornøyd om din mat.
Restauranten ansatte skal alltid være snill når noen ikke er fornøyd med sitt måltid. Vis kunden tålmodighet og respekt. Gjøre hva du kan løse situasjonen til tilfredsstillelse av kunden. Også, hvis du er en kokk på en restaurant, gjøre vårt ytterste for å gi kundene med deres anmodning selv om det er uvanlig eller utenom vanlige. Hvis de vil ha sitt måltid ren og ikke vil at ulike elementer som du tror "gjør måltidet" plass til kunden. Alle har sin egen individuelle smak, i tillegg til dietter som de ønsker å følge.
Kunder bør alltid prøve å huske å takke servitør eller kelner før du forlater restauranten. Hvis du ser noen av de andre nyttige ansatte i restauranten, takke dem eller ønsker dem en god dag/kveld også. Når du forlater ditt tips, kan du ta i betraktning tjenesten du har mottatt. Det er akseptabelt å forlate litt mindre når tjenesten ikke var opp til pålydende. Imidlertid, hvis du var godt ivaretatt ved ventetiden personalet, prøve å la litt høyere om en spiss Hvis du kan. Standard spissen er i gjennomsnitt 15-20% av prisen for ditt måltid.
Hvis alle følger noen få enkle tips på en restaurant, er alle sannsynlig å ha en god erfaring å spise ute. Happy servering!
No comments:
Post a Comment