Friday, October 7, 2011

Ni spørsmål å stille deg selv før du begir deg til kontoret partiet

En ting du kan stole på i løpet av ferien er det obligatoriske kontoret partiet. Uansett hva størrelsen på organisasjonen, er det alltid et forsøk på å bringe kolleger sammen for ett øyeblikk av munterhet. Noen mennesker ser frem til muligheten til å mikse og blande utenfor rammen av virksomheten og andre ville heller gi opp den årlige bonus enn å bruke dyrebar personlig tid med gjengen fra jobb.

Uansett hvilken side av problemet du faller på, er det visse regler for oppførsel å følge på kontoret festen hvis du ønsker å ha et kontor å gå til når festen er over. Når invitasjonen kommer til ferien skjer, sørg for at du vet svarene på disse viktige spørsmålene:

1. Må jeg gå? Ikke engang IKKE vurdere å gå med mindre du har en forsvarlig konflikt. Kontoret partiet er en del av jobben din. Dens formål er å bringe sammen kollegaer og kollegaer for en bit av fellesskap og enkelte velfortjent anerkjennelse. Hvis dette ikke er din ide om en flott tid, og deretter vurdere det arbeidet, sette på din beste holdning og gå.

2. Trenger jeg å vite hvem som vil være der? Finn ut hvem andre som har vært invitert. Hvis du antar at det er bare din avdeling eller arbeidet ditt team, kan du ikke være forberedt på å samhandle med alle andre. Enhver form for blanding og mingling hendelse krever forhånd forberedelse. Å vite hvem som vil være der og ha en ide hva jeg skal snakke om er avgjørende for en vellykket venture.

3. Hvor lenge skal jeg bo? Hold deg lenge nok til å snakke med alle der - forutsatt at det ikke er støpt av tusener. Med en stor folkemengde, samhandle med så mange mennesker som mulig, spesielt de sentrale folk liker sjefen din. Du må ligge på arrangementet i minst en time eller du vil gi inntrykk av at din opptreden var bare obligatorisk.

ha en ide hva jeg skal snakke om er avgjørende for en vellykket venture.

3. Hvor lenge skal jeg bo? Hold deg lenge nok til å snakke med alle der - forutsatt at det ikke er støpt av tusener. Med en stor folkemengde, samhandle med så mange mennesker som mulig, spesielt de sentrale folk liker sjefen din. Du må ligge på arrangementet i minst en time eller du vil gi inntrykk av at din opptreden var bare obligatorisk.

Hvis du har en god tid sjekke klokken din. La før festen tiden har gått. Hvis invitasjonen var fra 5-7, ikke ligge ett minutt tidligere syv. Du ønsker ikke å bli tenkt på som en del av oppryddingen mannskap med mindre det er den neste jobben du vil ha.

4. Hva bør jeg bruke? Husk at dette er kontoret partiet, og holde vakt opp når de bestemmer hvordan du skal kle. Hvis hendelsen er umiddelbart etter jobb, er din virksomhet antrekk hensiktsmessig.

Hvis partiet er senere på kvelden eller i helgene dine valg vil variere avhengig av type arrangement. Hvis du ikke er sikker på hva du skal ha, sjekk direkte med verten eller med kollegaer som har smak og dømmekraft du stoler på. Sørg for at det du slitasje reflekterer godt på deg profesjonelt. Dette er ikke tiden å dukke opp i din mest avslørende antrekk.

5. Er min familie invitert? Ikke med mindre det står det på invitasjonen. Ta med barna bare hvis invitasjonen leser "og familien". Ellers la dem hjemme med barnevakten. Med mindre din ektefelle er nevnt eller konvolutten er adressert til deg "og pensjonat" du og bare du skulle dukke opp.

Seks. Hva vil jeg snakke om? Det er ikke hva du har å si, det handler om hva andre har å si. Trikset er å la andre folk å snakke. Hvis du planlegger videre med noen gode åpne spørsmål, vil du ikke ha noen problemer med samtaler. Den beste samtalen starteren begynner med "fortell meg om ..." Deretter kan du fortsette med "Det er interessant. Fortell meg mer."

7. Hvor mye bør jeg spise og drikke? Om hendelsen er en mottakelse med lette småretter eller full buffé, ha moderasjon i tankene. Du er ikke der for maten. Du er der for fellesskapet så motstå trangen til å fylle tallerkenen til randen. Personen som går gjennom linjen først og tar all maten vil ikke bli husket fondly eller invitert tilbake.

vening eller på helgen dine valg vil variere avhengig av type arrangement. Hvis du ikke er sikker på hva du skal ha, sjekk direkte med verten eller med kollegaer som har smak og dømmekraft du stoler på. Sørg for at det du slitasje reflekterer godt på deg profesjonelt. Dette er ikke tiden å dukke opp i din mest avslørende antrekk.

5. Er min familie invitert? Ikke med mindre det står det på invitasjonen. Ta med barna bare hvis invitasjonen leser "og familien". Ellers la dem hjemme med barnevakten. Med mindre din ektefelle er nevnt eller konvolutten er adressert til deg "og pensjonat" du og bare du skulle dukke opp.

Seks. Hva vil jeg snakke om? Det er ikke hva du har å si, det handler om hva andre har å si. Trikset er å la andre folk å snakke. Hvis du planlegger videre med noen gode åpne spørsmål, vil du ikke ha noen problemer med samtaler. Den beste samtalen starteren begynner med "fortell meg om ..." Deretter kan du fortsette med "Det er interessant. Fortell meg mer."

7. Hvor mye bør jeg spise og drikke? Om hendelsen er en mottakelse med lette småretter eller full buffé, ha moderasjon i tankene. Du er ikke der for maten. Du er der for fellesskapet så motstå trangen til å fylle tallerkenen til randen. Personen som går gjennom linjen først og tar all maten vil ikke bli husket fondly eller invitert tilbake.

Drink i moderering. Alkohol og næringsliv sjelden bland godt så begrense hvor mye du spiser. Dette er en mulighet å bygge opp virksomheten relasjoner og å fremme deg selv. Du vil ønske å beholde vettet om deg fordi etter arbeidstid oppførsel vil ha direkte betydning for virksomheten din fremtid.

8. Bør jeg ta en gave? Med mindre du blir bedt om å ta med noe å bytte med dine medarbeidere, er den eneste passende gave en for verten. Mens blomster og vin er populære elementer, tilnærming både med forsiktighet. Ta vin eller brennevin bare hvis du er sikker på at din host drikke alkoholholdige drikkevarer. Hvis vin blir servert med et måltid, spør på forhånd hva slags vin ville være passende. Ellers gjør det klart at du forventer din vert å lagre vin til en senere anledning.

Med blomster, ta snittblomster allerede arrangert i en vase som ikke har til å bli returnert. Verten skal slippe å Scurry i ferd med å finne en vase og arrangere blomster mens det er gjestene til å bli underholdt. Gavekurver med syltetøy, gelé, eller gourmet matvarer som kan lagres og serveres senere er de beste valgene.

9. Er det all right å danse på bordet med en lampeskjerm på hodet mitt? Ikke på kontoret festen, uansett hvor godt det passer, eller hva en flott liten danserinne du er. Kos deg, men husk at det fortsatt er om næringsliv og sørg for at du ikke har for mye moro.

Ferien part er ikke tiden for å la ned håret eller kaste forsiktighet vinden. Hva du sier og gjør på lørdag kveld vil leve videre i lang tid i hodet av dine bekjente. Hvis din oppførsel er upassende, kan karrieren være kortere enn alle andres minne. Hvis du oppføre deg med sjarm og kunnskapsrike, kan du stige opp stigen for suksess plukke opp fart.

(C) 2004, Lydia Ramsey. Alle rettigheter i alle medier.

No comments:

Post a Comment