De fleste arbeidsplasser forstår ikke hvis du bruker din mobiltelefon mens du er ment å bli arbeider. Mange selskaper har implementert reglene forbyr mobiltelefon bruker i arbeidsområder. Hvis du er en person som ikke kan stå for å være uten mobiltelefon, finnes det noen enkle regler for å sikre at din mobiltelefon-bruk ikke forstyrrer din jobb, din overordnede eller kolleger.
Den første regelen som du bør følge Hvis du er å bringe din mobiltelefon til å arbeide på, er å slukke din ringer. La telefonen på vibrere hvis du må ha den på. Dette vil holde din mobiltelefon ringetone plager ansatte rundt deg. Det kan også hindre at sjefen din å vite hvor mange samtaler du får på arbeidsplassen.
Når du får en samtale på jobben, kan det være fornuftig å la samtalen bli plukket opp av talemelding. Dette forhindrer at andre arbeidere klaget til sjefen om samtalene du mottar. Det fjerner også alle fristelsen må du kanskje starte en samtale som du virkelig ikke skal ha.
Mens du er på jobb, bør du bare svare på viktige anrop. Disse inkluderer anrop fra barnet ditt kall fra hans skole og kriser som må bli tatt vare på umiddelbart. Chatte med søsteren din eller på en lege-avtalen du har neste uke er ikke nødhjelp.
Når du trenger å få mobiltelefonen samtaler, bør du finne et isolert sted å gjøre det. Pause-rommet under lunsj når det er tjue andre ansatte som sitter rundt er ikke et privat sted. Det er uhøflig å ha en samtale foran dine kolleger som de ikke er inkludert i. Hvis du velger et sted ut på arbeidsplassen under din pausetid, kan det distrahere personer som arbeider fremdeles som de prøver å overhøre samtalen.
Du bør aldri bruke telefonen i offentlig toalett. Hvis en kolleger skal badet og person på den andre enden av samtalen kan høre dem som er en invasjon av kollegenes personvern. Du kan også vurdere at mange bad på arbeidsplassen er store og ekko slik at enhver medarbeider som finnes kanskje kunne høre hele diskusjonen.
Du bør ikke bringer mobiltelefonen til noen møter. Din konsentrasjon bør være på jobben og sjefen din vil merke Hvis du betaler oppmerksomhet. Selv om du har satt på mobiltelefonen vibrere, hvis det ringer det kan forstyrre hele møtet samt få deg noen uønskede oppmerksomhet av din overordnede. Du bør også aldri sjekke mobiltelefonen din for å identifisere hvem som ringer. Sjefen din vil tenke at du ikke bryr seg om jobben din.
Mens noen selskaper har stoppet bruk av mobiltelefoner under arbeidstimer, oppfordrer bedrifter som lar dem sine ansatte til å bare bruke dem i tilfellet av nødsituasjonen. Ellers, du skal bare ringe på din egen tid, som under pauser og lunsjtid. Denne bevegelsen er bare en vanlig høflighet som du kan utvide til sjefer og medarbeidere.
No comments:
Post a Comment